jahansazeh

آلاچیق-فلزی-چوبی-مدرن-سنتی-شیشه ای-روف گاردن-باغی-قیمت-ابعاد-اجرا-طراحی

آلاچیق

آلاچیق: آلاچیق یک نوع سازه معماری است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.این نوع سازه در فضای باز قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از ورود آفتاب و ریزش باران و ایجاد سایه ساخته می‌شود.آلاچیق انواع مختلفی از جمله: آلاچیق-فلزی-چوبی-مدرن-سنتی-شیشه ای-روف گاردن-باغی میباشد.قیمت-ابعاد-اجرا و طراحی آلاچیق متغییر میباشد. سقف این سازه از مواد مختلفی مانند چوب،فلز و پارچه تهیه میشود که باعث می‌شود از ورود رطوبت جلوگیری شود و همچنین دارای سقفی بسته می‌باشد.قیمت آلاچیق براساس متراژ و نوع مسالح متغییر میباشد.

انواع آلاچیق:

آلاچیق فلزی: بهترین نوع این سازه آلاچیق فلزی می‌باشد به دلیل اینکه مقاومت بیشتری نسبت به دیگر جنس سازه‌های آلاچیق دارد این نوع سازه در باغ تراس و محیط‌های بیرونی ساختمان‌های تجاری و صنعتی و همچنین برای روف گاردن استفاده می‌شود.
آلاچیق مدرن: از پرطرفدارترین نوع آلاچیق می‌توان به آلاچیق مدرن اشاره کرد به دلیل سبک خاص و شیکی که دارد این سازه بین مردم محبوبیت خاصی دارد این سازه ممکن است سقف مسطح یا گرد داشته باشند این‌ها می‌تواند شیبدار یا به شکل چند ضلعی و یا شفاف باشد.
آلاچیق چوبی: این نوع سازه بسیار شیک می‌باشد که عموماً از چوب روس و راش به دلیل مقاومتی که در مقابل محیط پیرامون دارند استفاده میشود. از چوب‌های دیگر مانند بلوط سرو و سندان هم استفاده می‌شود. برای زیباتر کردن این نوع آلاچین می‌توان بر روی چوب‌ها حکاکی و طرح‌های مختلفی ایجاد کرد.
آلاچیق شیشه ای: یکی از گزینه‌های خاص و لاکچری آلاچیق شیشه‌ای می‌باشد این سازه نور خورشید را به راحتی به محیط داخل آلاچیق منتقل می‌کند همچنین شما دید کامل به محیط پیرامون خود دارید و از محیط به طور کامل لذت می‌برید این سازه در رستوران‌ها هتل‌ها و کافی شاپ‌ها و در ساختمان‌های تجاری و پاساژها ساخته می‌شود.
آلاچیق سنتی: این نوع سازه از طراحی‌های قدیمی و سنتی الهام گرفته شده که از موادی همچون چوب سفال بوم ریسه استفاده می‌شود سقف آلاچیق سنتی شیروانی بوده و دارای نقش و نگار محلی می‌باشد آلاچیق سنتی بیشتر در محل‌هایی مثل باغ‌ها خانه‌های قدیمی سفرخانهای سنتی و مکان‌های تاریخی ساخته می‌شود.
آلاچیق روف گاردن: این سازه که بر روی پشت بام ساختمان‌ها ساخته می‌شود امروزه محبوبیت زیادی بین مردم دارند جنس این سازه معمولاً بتن و یا فلز می‌باشد آلاچیق روف گاردن امکان لذت بردن از طبیعت و محیط پیرامون را برای ساکنین ساختمان فراهم می‌کند.
آلاچیق باغی: این سازه که در باغ و فضای باز ساخته می‌شود از فلز و چوب ساخته می‌شود در آلاچیق باغی از مبل و صندلی تزیینات گل و گیاه و… استفاده می‌شود از این آلاچیق ها می‌توان برای برگزاری مراسم‌ها جشن‌ها دورهمی‌ها استفاده کرد.

مزایای آلاچیق

  • مزایای آلاچیق:
    ایجاد سایه و محافظت از آفتاب
    ایجاد فضای آرام و دلپذیر
    تزیین و زیباسازی فضا
    حفاظت از باد و باران
    افزایش ارزش و استفاده از فضا
    حفاظت از تجهیزات
    کاهش خطر ابتلا به سوختگی و آفتاب سوختگی
    افزایش زیبایی فضای خارجی ساختمان
    حفظ حریم شخصی
    قابلیت استفاده در هر شرایط آب و هوایی
    ایجاد فضای مناسب برای تفریح و بازی کودکان
    حفظ جوانی و سلامت پوست
    ایجاد فضای آرامبخش و دلنشین

مراحل ساخت آلاچیق:

  • مراحل ساخت آلاچیق
    بررسی و طراحی
    تعیین مکان مناسب برای نصب آلاچیق
    اندازه گیری مناسب مکان برای تعیین ابعاد آلاچیق
    تهیه نقشه ساخت
    جمع آوری مواد و ابزارها
    ساخت بنا
    اطمینان از استحکام آلاچیق
    نصب سقف و پوشش
    تکمیل و تزیین
    تحویل به مشتری

انواع سقف آلاچیق: ‌

  • سقف‌های پوشالی 
  • سقف های گیاهی
  • سقف های چوبی مشبک
  • سقف حصیری

 سقف های پوشالی:در برخی از شرایط‌های آب و هوایی مناطق مختلف از سقف‌های پوشالی برای پوشش سقف آلاچیق استفاده می‌کنند. برای مثال در شمال ایران از ساقه‌های برنج برای پوشش سقف استفاده می‌شود.
سقف گیاهی:آلاچیق‌هایی که برای پوشش سقف آنها از گیاهان رونده استفاده می‌شود مورد توجه و استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرند حس زندگی بخش و تازگی این گیاهان همراه با عبور نور خورشید از لابلای برگ گیاهان بسیار نشاط آور و روحیه بخش است.
سقف‌های چوبی مشبک:این نوع از پوشش سقف با هر سلیقه‌ای قابل اجرا میباشد نور خورشید از لابه لای چوب ها عبور کرده و فضا را روشن می‌کند. این چوب‌ها در رنگ‌های مختلف قابل سفارش می‌باشد.
سقف حصیری:اینو پوشش رطوبت را در خود نگه می‌دارد و همچنین در مناطق کویری گرم از این پوشش استفاده می‌شود با وزش باد از میان ساقه‌های حصیری هوایی خنک را رد و بدل می‌کند.

نور پردازی در طراحی آلاچیق:

لاچیق باید در شب زیبایی و جلال خود را حفظ کند به همین خاطر از نورپردازی‌های مختلف در ساخت آلاچیق استفاده می‌شود

قیمت آلاچیق:

بسته به نوع مسالحی که استفاده میشود و همچنین متراژ آلاچیق بستگی دارد که در ساخت هر نوع از آلاچیق ها متفاوت میباشد.از لحاظ کیفیت درجه بندی دارند و کارفرما بسته به شرایط محیی آلاچیق و بودجه جنس مواد را انتخاب میکند

قیمت آلاچیق: